Back to school specijal #1 (Pripreme, učenje i organizacija vremena)

20:54

Za mnoge školarce bliži se dan povratka u školske klupe. Često se prisjetim koliko mi je važan bio taj prvi dan škole. Upravo zato, jer sam se nekad za povratak pripremala danima, odlučila sam napisati seriju članaka u kojima ću obuhvatiti sve što mi je nekad bilo bitno imati i postići za školske klupe. Objavljivat ću redom kojim sam se počinjala pripremati. Današnji članak tiče se organizacije vremena, učenja i pripreme. 



1. Kupite knjige, ali doista


Ako se još uvijek osnovci, očekivano je da vam roditelji otiđu i nabave knjige te se tako i sami osiguraju da iste i imate. Međutim, većina srednjoškolaca knjige nabavlja sama, a prava je napast ona dvojba - Za dobivene novce kupiti sve potrebne knjige ili odjeću/cipele/šminku/ruksak? Koliko god željeli nove stvari, knjige bi trebale biti prioritet svakog školarca. Naravno, nije pametno kupovati sve udžbenike u knjižari. Uvijek se može naći godinu stariji učenik koji komplet nudi za 200-300 kuna ili se možete prošetati po antikvarijatima. Samo u Splitu ih ima nekoliko (tu se i ja opremam), a mogu misliti koliko ih je samo u Zagrebu. Ukoliko ste iz manjeg mjesta, možete posegnuti za Njuškalom. Na Njuškalu ima svega, od igle do automobila. A i knjiga ne manjka. Okušajte sreću, kupujte pametno. I, da, pitajte starije učenike postoji li neki predmet za koji ne treba knjiga, koji se može učiti iz bilježnice ili prezentacije. Male su šanse, ali možda vam se posreći. 
Ako ste baš sve od toga već iscrpili, idite u knjižaru i ne žalite nad danim novcima. Naposljetku, upravo te knjige će vam jednog dana donijeti posao i novac. 




2. Uložite u materijal


Jedna od stvari koja me najviše usrećuje je kupnja novog materijala za školsku/akademsku godinu. I vas bi trebala. Ako vam je mrsko, pravite se da idete u najveći shopping na svijetu i izaberite bilježnice s printevima koji vam se sviđaju. I pametno je da budu različite jer ćete u konačnici lakše rasporediti knjige svakog dana. Još jedna stvar u koju sam voljela investirati su šarene boje, markeri i post-it papirići. To su bile osnove osnova za nekog tko vizualno pamti, poput mene. Što se markera i flomastera tiče, vjerujte mi, više ćete uštedjeti ako uzmete one kvalitetnije (ako ih doista koristite).

3. Nemojte se pretjerano opustiti na početku


Tako je lako ništa ne učiti onih mjesec dana kad nitko ne ispituje i nema testova, a ni roditeljskih sastanaka. Ali to je tako stara zamka! Najbolje se riješiti odmah. Uvijek sam u ispitivanjima izlazila među prvima. Naime, profesori još uvijek nisu previše živčani, nema stiske s vremenom, a dobrovoljci su uvijek dijelom povlašteni. A gradiva se nije nakupilo! Izbjeći ćete mnogo stresa, kave, nervoze i svih mogućih zala školovanja. Vi ćete biti onaj koji mirno sjedi dok se ostali prže. Nostalgija me uhvati kako sam nekad bila dobra u tome, a na faksu se ne može koristiti ta taktika.




4. Znate li koji vam tip učenja odgovara?


Psiholozi tvrde da postoje različiti stilovi učenja. Poznati su auditivni, vizualni, audiovizualni i kinestetički. To sam nekako čula na satu psihologije jednom davno, napravili smo i neki test u kojem sam ja ispala vizualna. Nikako nisam mogla pronaći taj test, ali ovdje možete pronaći nešto slično. Meni je pomoglo. Kad sam doista počela koristiti šaranje, crtanje kojekakvih tablica i grafova te počela ozbiljnije shvaćati slike u udžbeniku, sve je postalo malo brže i lakše. Barem pokušajte! :)

5. Pronađite svoj kutak


Jedna sam od onih sretnica koje mogu učiti i nasred rive. Ne ometa me ni gužva ni buka pa nemam neki svoj kutak za učenje. Ponekad sam sklupčana na kauču, ponekad naoružana za radnim stolom. Primjerice, mojoj mami to nikad nije bilo jasno jer i brat i sestra uče isključivo na istom mjestu. Ako i vi imate običaj učiti na istom mjestu, uredite ga po vašoj mjeri. Uvijek možete napraviti male preinake koje će prostor učiniti ljepšim, opuštajućim i ugodnim za rad. Možete isprintati i citate da vas motiviraju. DiY ideja ima mnogo, istražite i krenite dok još imate kad! :)



6. Napravite plan i nagradite se.


Napravite godišnji, mjesečni i tjedni plan. Što vam je u ovoj godini važno? Posložite prioritete, ostvarujte ciljeve korak po korak i nagradite se onako kako želite. Naposljetku, istinski zaslužiti nešto je jedan od najmoćnijih osjećaja na svijetu. I to je jednostavno tako! 

7. Pronađite ''suborce''.


Timsko učenje je odlična stvar, ali napravite tim koji doista funkcionira. Ne, ne morate učiti svi skupa stisnuti u maleni prostor (isprobala-od toga nema ništa), ali poruka potpore od nekog tko prolazi istu muku dobro dođe. I super je što uvijek možete nekoga tražiti pomoć ako negdje zapnete.


Mislim da je ovo sve što sam ikad koristila što se organizacije učenja tiče. Naravno, s vremenom sam razvila svoj sistem bilježenja, podijelila boje markera da stupnjevito odvajam bitno od nebitnog, shvatila koliko mi vremena treba za što i koji mi predmeti idu sporo, a koji brzo. Ovo s bojama markera postalo je pomalo jezivo pa bolje da vam ne tumačim tu filozofiju. Pomislit ćete da sam luda i nećete više doći ovamo. 
Pričajte vi meni sad...Kako vi organizirate/ste organizirali učenje? Školarci, jeste li spremni?

Izvor slika: Pinterest

You Might Also Like

0 komentari